Πηγή φωτογραφίας: Pinterest

Όσο πέφτει η θερμοκρασία και η ατμόσφαιρα επιβαρύνεται από τους καπνούς των τζακιών, ίσως δεν αερίζουμε καλά το σπίτι μας. Η ανανέωση του αέρα, όμως, είναι απαραίτητη κι αυτό έρχεται να μας το αποδείξει άλλη μία έρευνα.

Ερευνητές του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου του Eindhoven της Ολλανδίας υποστηρίζουν ότι αερίζοντας ένα δωμάτιο, μειώνουμε τα επίπεδα του διοξειδίου του άνθρακα και βελτιώνουμε την ποιότητα του ύπνου μας.

Ανοίξτε τα παράθυρα και τις πόρτες, λοιπόν!

«Αυτό που περιμέναμε να παρατηρήσουμε ήταν ότι τα χαμηλότερα επίπεδα αερισμού, θα επηρέαζαν αρνητικά τον ύπνο», δήλωσε ο Dr Asit Mishra, συγγραφέας της μελέτης. «Υπό κανονικές συνθήκες, η μόνη πηγή CO2 στο εσωτερικό του σπιτιού είναι οι άνθρωποι. Από τα επίπεδα του CO2 μπορούμε να έχουμε μια αρκετά σαφή εικόνα σχετικά με τα επίπεδα ανανέωσης του αέρα κι αν αυτά δεν είναι αρκετά καλά, μάλλον υπάρχουν άλλα ρυπογόνα είδη στους εσωτερικούς χώρους».

«Ξοδεύουμε ένα σημαντικό μέρος της ζωής μας στο κρεβάτι, (το 1/3 της ζωής μας). Ωστόσο, δεν έχουμε ασχοληθεί πολύ με το θέμα του καθαρού αέρα στο δωμάτιό μας. Πρέπει να γνωρίζουμε ότι στον περιορισμένο χώρο του κρεβατιού μας, αν δεν έχουμε αερίσει το δωμάτιο, είναι πιθανό να εκθέσουμε τον εαυτό μας σε μια πληθώρα ρυπογόνων ουσιών».

Παρά το ότι θα ανησυχείτε για την ασφάλεια, την εξωτερική ρύπανση ή το κρύο, ο Mishra συμβουλεύει να κρατήσετε την πόρτα του υπνοδωματίου σας ανοικτή για αρκετή ώρα κάθε μέρα. «Η διατήρηση της ανοιχτής πόρτας μειώνει τις πιθανότητες να αυξηθούν τα επίπεδα του CO2. Οι ανοιχτές πόρτες ανανεώνουν τον αέρα κι ο ύπνος είναι λιγότερο πιθανό να επηρεαστεί».

Πηγή φωτογραφίας: Pinterest

Θερμοκρασία κι ανανέωση του αέρα

Οι ερευνητές ύπνου μέχρι σήμερα υποστήριζαν ότι η σωστή θερμοκρασία στα υπνοδωμάτια είναι  μεταξύ 19,4 και 21 ° C. Οι πιο πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι οι θερμοκρασίες από 18,3 έως 19,4 ° C ίσως να είναι καλύτερες.

Ο James B. Maas, PhD, συγγραφέας του «Power Sleep», πιστεύει ότι δεν είναι απόλυτα σωστό να εστιάζουμε στη θερμοκρασία του δωματίου και στο πόσο αυτή επηρεάζει τον ύπνο, καθώς η μελέτη της θερμοκρασίας δεν λαμβάνει υπόψη τον αριθμό των κουβερτών/παπλωμάτων, το πόσο ζεστές είναι οι πιτζάμες κτλ.

Μελλοντική έρευνα

Σύμφωνα με τον Mishra, οι ερευνητές σκοπεύουν να κάνουν περαιτέρω μελέτες με μεγαλύτερο αριθμό συμμετεχόντων. «Θέλουμε επίσης να επικεντρωθούμε σε συγκεκριμένους ανθρώπους, που είναι πιο ευάλωτοι. Τέτοιες ομάδες θα μπορούσαν να είναι ηλικιωμένοι με άνοια / Αλτσχάιμερ και μικρά παιδιά με αναπνευστικές διαταραχές. Ελπίζουμε ότι τέτοιες μελέτες θέτουν τα θεμέλια για τη μετάβαση σε μια θεραπευτική αγωγή, όπου μπορούν να ληφθούν προληπτικά κι όχι θεραπευτικά μέτρα, για να διασφαλιστεί η καλή ποιότητα του ύπνου κι επομένως η ευημερία και η υγεία».

Πηγή έρευνας: www.healthline.com

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Μάρα Χαρμαντά
Η Μάρα Χαρμαντά από το 2002 που αποφοίτησε από το Τμήμα Δημοσιογραφίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, εργάζεται ως δημοσιογράφος σε διάφορα μέσα με σχεδόν διαρκή παρουσία στην τηλεόραση. Ειδικεύτηκε ως Σύνδεσμος Επικοινωνίας και παρακολούθησε σεμινάρια ορθού λόγου, ορθοφωνίας και μορφοφωνολογίας, social media και internet marketing. Αρχικά ως ρεπόρτερ δελτίων ειδήσεων και ενημερωτικών εκπομπών και στη συνέχεια ως αρχισυντάκτρια, υπεύθυνη καλεσμένων και παρουσιάστρια ενημερωτικών και ψυχαγωγικών εκπομπών υψηλής τηλεθέασης, συνεργάστηκε με πολλούς καταξιωμένους Έλληνες δημοσιογράφους σε κανάλια εθνικής εμβέλειας (Μega, Αlter, ΕΡΤ3, Εxtra3, Ε TV) και σε πολλά περιφερειακά κανάλια. Με ξένους δημοσιογράφους και παραγωγούς συνεργάστηκε στο πλαίσιο μετάδοσης και τηλεοπτικής παραγωγής αγώνων, παρουσίασης και δημιουργίας ντοκιμαντέρ. Επίσης, υπήρξε ανταποκρίτρια ξένων και ομογενειακών μέσων και υπεύθυνη Γραφείου Τύπου και Δ.Σ. εταιρίας με έδρα το Μόναχο. Στο ραδιόφωνο εργάστηκε ως παραγωγός καθημερινών εκπομπών. Το 2014 δημιούργησε την ιστοσελίδα www.sinapantima.gr. Γνωρίζει αγγλικά, γερμανικά και ιταλικά.