Πηγή φωτογραφίας: Pinterest

Αν νιώθετε μελαγχολία τον Ιανουάριο, δεν είστε οι μόνοι! Η εποχιακή συναισθηματική διαταραχή και η κατάθλιψη μετά τις διακοπές εμφανίζονται συχνά, όταν τα πάρτι τελειώνουν και η λάμψη από τις εορταστικές πούλιες σβήνει… Όταν μάλιστα επιστρέφοντας στην καθημερινότητα και τις αυξημένες υποχρεώσεις, μας περιμένουν λογαριασμοί και νέες προθεσμίες, είναι λογικό η διάθεσή μας να αλλάζει… Αυτή η διαταραχή -σύμφωνα με έρευνες – επηρεάζει στην πραγματικότητα 10 εκατομμύρια άτομα στις Η.Π.Α.

Πηγή φωτογραφίας: Pinterest
Ποιοι είναι πιο πιθανό να νιώσουν τη μελαγχολία των πρώτων ημερών του νέου έτους;

Οι γυναίκες, άτομα ηλικίας μεταξύ 18 και 30 κι άτομα που ζουν πιο κοντά στους πόλους της γης επηρεάζονται περισσότερο.

Πώς μπορούμε να αποφύγουμε αυτήν την… πτώση;

Καθηγητές ψυχολογίας κι ερευνητές υποστηρίζουν ότι το φως μπορεί να μας δώσει την πρώτη λύση. Το σκοτάδι αναγκάζει το σώμα μας να παράξει περισσότερη μελατονίνη, μειώνει την ενέργεια και μας κάνει νωθρούς.

Πηγή φωτογραφίας: https://a3rkt.deviantart.com/art/Sun-in-the-city-309760046

Η καλύτερη λύση είναι να δράσει κάποιος, πριν αρχίσει να νιώθει δυσάρεστα. Όσο απλό κι αν ακούγεται, οι ειδικοί λένε πως βοηθάμε τον εαυτό μας, όταν τον φροντίζουμε και προτείνουν να ακολουθήσουμε κάποια πολύ εύκολα βήματα: Μία καινούρια ενασχόληση πριν τις γιορτές, παρέα με άτομα που μας αγαπάνε, ένα αναζωογονητικό μπάνιο με κεριά, αρώματα και μουσική, απασχόληση του μυαλού με διάφορα πράγματα, (το πλύσιμο των πιάτων είναι δουλειά που απασχολεί το μυαλό, για παράδειγμα, ή το να τρώμε αργά το φαγητό μας).

Οι καλές πράξεις: Μελέτες έδειξαν ότι οι πράξεις καλοσύνης τονώνουν ψυχολογικά το άτομο, καθώς ενεργοποιούν τη ντοπαμίνη, τον νευροδιαβιβαστή που μας κάνει να νιώθουμε καλά. Μεγαλύτερη ευχαρίστηση μάλιστα νιώθει αυτός που δίνει κι όχι αυτός που παίρνει. Το να βοηθάμε τους άλλους επίσης μας βοηθά να επικεντρωνόμαστε στα προβλήματά τους και να ξεχνάμε τα δικά μας.

Πηγή φωτογραφίας: http://www.livescribe.com

Κρατάμε ημερολόγιο: Το να καταγράφουμε πώς περνάμε τις μέρες μας, μπορεί να μας βοηθήσει. Μάλιστα οι ψυχολόγοι προτείνουν να γράφουμε γρήγορα, ώστε να βγαίνουν οι υποσυνείδητες σκέψεις. Όμως, το περιεχόμενο πρέπει να είναι επικεντρωμένο σε θετικές σκέψεις κι όχι σε αυτά που μας κάνουν να νιώθουμε απογοητευμένοι. Εστιάζουμε σε πράγματα/ άτομα για τα οποία νιώθουμε ευγνωμοσύνη που είναι στη ζωή μας, σκεφτόμαστε πόσο μας βοήθησε η άθληση, ή πόσο απολαμβάνουμε τη βόλτα με τους φίλους μας, ή πόση αγάπη εισπράττουμε από το κατοικίδιό μας.

Και η πιο σημαντική συμβουλή είναι να μη δίνουμε πολλή σημασία στα συναισθήματά μας. Ο τρόπος που αισθανόμαστε κάποιες στιγμές, δεν αντιπροσωπεύει αυτό που είμαστε.

Πηγή πληροφοριών: www.healthline.com

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Μάρα Χαρμαντά
Η Μάρα Χαρμαντά από το 2002 που αποφοίτησε από το Τμήμα Δημοσιογραφίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, εργάζεται ως δημοσιογράφος σε διάφορα μέσα με σχεδόν διαρκή παρουσία στην τηλεόραση. Ειδικεύτηκε ως Σύνδεσμος Επικοινωνίας και παρακολούθησε σεμινάρια ορθού λόγου, ορθοφωνίας και μορφοφωνολογίας, social media και internet marketing. Αρχικά ως ρεπόρτερ δελτίων ειδήσεων και ενημερωτικών εκπομπών και στη συνέχεια ως αρχισυντάκτρια, υπεύθυνη καλεσμένων και παρουσιάστρια ενημερωτικών και ψυχαγωγικών εκπομπών υψηλής τηλεθέασης, συνεργάστηκε με πολλούς καταξιωμένους Έλληνες δημοσιογράφους σε κανάλια εθνικής εμβέλειας (Μega, Αlter, ΕΡΤ3, Εxtra3, Ε TV) και σε πολλά περιφερειακά κανάλια. Με ξένους δημοσιογράφους και παραγωγούς συνεργάστηκε στο πλαίσιο μετάδοσης και τηλεοπτικής παραγωγής αγώνων, παρουσίασης και δημιουργίας ντοκιμαντέρ. Επίσης, υπήρξε ανταποκρίτρια ξένων και ομογενειακών μέσων και υπεύθυνη Γραφείου Τύπου και Δ.Σ. εταιρίας με έδρα το Μόναχο. Στο ραδιόφωνο εργάστηκε ως παραγωγός καθημερινών εκπομπών. Το 2014 δημιούργησε την ιστοσελίδα www.sinapantima.gr. Γνωρίζει αγγλικά, γερμανικά και ιταλικά.