Γ.Χούντας: Τέχνη πάνω σε ύφασμα

Ο Γιώργος Χούντας είναι από εκείνους τους ανθρώπους, που πρώτα λάτρεψε την Τέχνη και στη συνέχεια τη σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών. «Η τέχνη κρύβει μέσα της ζωή. Δεν είναι ένας καμβάς, δύο πινέλα και μια παλέτα χρωμάτων. Είναι κάτι που πρέπει να υπάρχει γύρω μας, για να γίνει πιο όμορφη η ζωή μας», όπως λέει. Αυτή η φιλοσοφία τον οδήγησε σε ένα νέο εγχείρημα, στη ζωγραφική πάνω σε ύφασμα.

Συνέντευξη στη Μάρα Χαρμαντά

Πόσα χρόνια ασχολείστε με τη ζωγραφική;

Πολλά χρόνια. Θυμάμαι ότι τα χρώματα, τα σχέδια και κυρίως τα σχέδια εκείνα που δεν καταλάβαινα, με μαγνήτιζαν από τότε που ήμουν παιδί. Ξέρετε, ήμουν από εκείνα τα παιδάκια που η μαμά τους τα πήγαινε στην Πινακοθήκη, χάζευα τους πίνακες, έκανα χιλιάδες ερωτήσεις, που οι περισσότερες έμεναν αναπάντητες αλλά πινέλο έπιασα μετά από χρόνια, όταν πήγα στο Γυμνάσιο. Από τότε δεν το άφησα ξανά.

Πώς γεννήθηκε η ιδέα να μπει ένα έργο Τέχνης σε μπλούζα;

Θεωρώ ότι η τέχνη και δη η ζωγραφική είναι ταυτόσημο της ομορφιάς. Η ζωγραφική «ανοίγει» το μάτι, δίνει κίνητρο στη φαντασία να εργαστεί ώστε να αποκωδικοποιήσει τι είναι αυτό που βλέπει, σε ταξιδεύει σε εποχές, σε τοποθεσίες, σε μέρη που δεν έχεις πάει ποτέ. Κι επειδή η ζωγραφική είναι τέχνη υψηλής αισθητικής, θεωρώ ότι θα μπορούσε να γίνει προσβάσιμη σε περισσότερο κόσμο. Δεν μπορούν όλοι να αποκτήσουν έναν πίνακα, μπορούν όμως αρκετοί να αποκτήσουν ένα ρούχο με ζωγραφική στο χέρι.

Είναι σίγουρα μία δημιουργική ενασχόληση. Είναι ταυτόχρονα και μία ανάγκη – λύση στο πρόβλημα βιοπορισμού η αξιοποίηση της Τέχνης σε αντικείμενα ευρείας χρήσης;

Εξαρτάται από πολλές παραμέτρους. Αν μιλάμε για χειροποίητη ζωγραφική, σίγουρα δεν είναι λύση βιοπορισμού. Αρχικά, γιατί είναι χειροποίητη και δεν υπάρχει μαζική παραγωγή, και κατά δεύτερον γιατί θεωρείται από τους περισσότερους είδος πολυτελείας, ακόμα και αν η τιμή του αντικειμένου δεν
ξεπερνά τα δύο ψηφία σε αγορά.

Κάθε μπλούζα είναι μοναδική;

Οι μπλούζες της exclusive συλλογής μας είναι μοναδικές και συνοδεύονται από πιστοποιητικό αποκλειστικότητας με τη σφραγίδα μου. Γι’ αυτό άλλωστε και οι συγκεκριμένες μπλούζες δε γίνονται κατά παραγγελία. Ο ενδιαφερόμενος μπορεί να διαλέξει το κομμάτι που του αρέσει από τη συγκεκριμένη συλλογή και να είναι βέβαιος ότι το μικρό έργο τέχνης που είναι ζωγραφισμένο στην
μπλούζα του είναι μοναδικό.

Μπορείτε να ζωγραφίσετε οποιοδήποτε θέμα σάς ζητηθεί: αντίγραφο γνωστού πίνακα, συγκεκριμένο σχέδιο που δεν υπάρχει κάπου έτοιμο;

Αυτό είναι το δεύτερο μέρος του εγχειρήματος της Kardons. Η κεντρική ιδέα είναι η εξής: να μας δώσει ο πελάτης το δικό του αγαπημένο ρούχο και να ζωγραφίσουμε αυτό που έχει φανταστεί. Όταν η μπλούζα είναι του πελάτη, το έργο αποκτά άλλη αξία, γιατί αυτό το ρούχο ίσως το έχει συνδυάσει με ιστορίες ζωής. Μια πελάτισσα μας έφερε το μακό της μπλουζάκι, που φορούσε όταν έμαθε ότι είναι έγκυος και μου ζήτησε να της φτιάξω λεμονοανθούς. Όταν τη ρώτησα γιατί, μου είπε ότι κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης ήθελε να τρώει συνέχεια παγωτό λεμόνι. Κι αυτή η μπλούζα πάντα θα της θύμιζε την ωραιότερη περίοδο της ζωής της. Αυτή είναι η δύναμη της ζωγραφικής, ζωντανεύει μνήμες, εικόνες, σε ταξιδεύει!

Πάνω σε ποια άλλα αντικείμενα ζωγραφίζετε πέρα από μπλούζες;

Ζωγραφίζουμε σε τσάντες, σε τζιν, σε φορέματα και λόγω κορονοϊού σε μάσκες, τις οποίες φτιάχνουμε εμείς.

Πόσο σταθερά είναι τα χρώματα πάνω στο ύφασμα;

Απόλυτα σταθερά. Προσέχουμε πολύ την ποιότητα των χρωμάτων μας, έτσι ώστε το αποτέλεσμα να είναι άρτιο και να αντέχει στο χρόνο. Ξέρετε, αυτά τα μικρά έργα τέχνης δεν υπόκεινται σε μόδα, είναι κομμάτια κλασικά, γιατί είναι τέχνη.

 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Μάρα Χαρμαντά
Η Μάρα Χαρμαντά από το 2002 που αποφοίτησε από το Τμήμα Δημοσιογραφίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, εργάζεται ως δημοσιογράφος σε διάφορα μέσα με σχεδόν διαρκή παρουσία στην τηλεόραση. Ειδικεύτηκε ως Σύνδεσμος Επικοινωνίας και παρακολούθησε σεμινάρια ορθού λόγου, ορθοφωνίας και μορφοφωνολογίας, social media και internet marketing. Αρχικά ως ρεπόρτερ δελτίων ειδήσεων και ενημερωτικών εκπομπών και στη συνέχεια ως αρχισυντάκτρια, υπεύθυνη καλεσμένων και παρουσιάστρια ενημερωτικών και ψυχαγωγικών εκπομπών υψηλής τηλεθέασης, συνεργάστηκε με πολλούς καταξιωμένους Έλληνες δημοσιογράφους σε κανάλια εθνικής εμβέλειας (Μega, Αlter, ΕΡΤ3, Εxtra3, Ε TV) και σε πολλά περιφερειακά κανάλια. Με ξένους δημοσιογράφους και παραγωγούς συνεργάστηκε στο πλαίσιο μετάδοσης και τηλεοπτικής παραγωγής αγώνων, παρουσίασης και δημιουργίας ντοκιμαντέρ. Επίσης, υπήρξε ανταποκρίτρια ξένων και ομογενειακών μέσων και υπεύθυνη Γραφείου Τύπου και Δ.Σ. εταιρίας με έδρα το Μόναχο. Στο ραδιόφωνο εργάστηκε ως παραγωγός καθημερινών εκπομπών. Το 2014 δημιούργησε την ιστοσελίδα www.sinapantima.gr. Γνωρίζει αγγλικά, γερμανικά και ιταλικά.